duminică, 6 martie 2016

Despre dragoste și alți demoni - de la real la imaginar

Gabriel Garcia Marquez este unul dintre autorii mei preferați, chiar dacă i-am citit doar 2 cărți..până acum :) Pur și simplu te prinde. Este dinamic, stilul lui curge, nu te plictisești..ba chiar înveți multe cuvinte noi, fraze și afli foarte multe lucruri despre cultura spaniolă. 
Acțiunea din "Despre dragoste și alți demoni" începe în "zilele noastre", atunci când în activitatea sa de jurnalist, celebrul autor descoperă o știre. Asta mi-a trezit și interesul când am cumpărat aceasta carte. În 1942 sunt descoperite rămășițele unei fetițe în biserica Santa Clara, iar ceea ce este neobișnuit este podoaba capilară lungă de 22 de metri de culoare arămie.



Fie că este o întâmplare reală sau fictivă noi nu știm, însă este scrisă atât de bine încât vrem să credem că este real. 

Ne agățăm doar de faptul că în carte vom descoperi legenda Siervei Maria de Todos los Angeles, o copilă care la vârsta de 12 ani este mușcată de un câine. Inchiziția o trimite la mănăstire bănuind-o că ar putea fi bolnavă de turbare sau posedată de diavol. De aici intrăm într-o altă lume - limitarea oamenilor și controlul pe care îl are Biserica la mijlocul secolului al XVIII-lea.

Este de prisos să vă spun că povestea de dragoste m-a emoționat teribil. Cartea are doar 158 de pagini, dar nu cred că am simțit vreodată ceva mai frumos atunci când am citit-o. Treceam de la bucurie, la admirație și în final la revoltă în timp ce citeam câteva pagini. Finalul m-a făcut să plâng, dar m-a lăsat și cu un gust amar. O iubire ca asta nu mai vezi în zilele noastre. Cuplurile au uitat să mai trăiască, să se iubească. Digitalizarea iubirii a luat locul poeziei, romantismului și a sentimentelor sincere. În 158 de pagini am învățat că iubirea se poate aprinde de la cele mai mici scântei, că pasiunea nu trebuie trăită doar carnal și că cea mai înaltă formă de iubire este să vrei să fii cu persoana de lângă tine orice ar fi, chiar și atunci când apar "demonii" în peisaj.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu